Mostra el registre parcial de l'element

dc.creatorFilmoteca de Catalunyaca
dc.date.accessioned2024-06-07T10:27:36Z
dc.date.available2024-06-07T10:27:36Z
dc.date.created2017-03-09ca
dc.identifierAF_2017_03_02ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11091/82877
dc.descriptionExposició "Antoni Padrós. Pertorbador de consciències" comissriada per Valerio Carando.

Antoni Padrós Comença a pintar als inicis dels anys seixanta. El 1966 exposa una selecció d’obres a la Sala Gaspar de Barcelona i, el 1967, va participar en la IX Biennal de São Paulo. La seva pintura, que certament s’inclou entre les produccions més originals de l’art català dels anys seixanta, projecta una mirada sardònica, obertament polèmica, sobre la incipient societat de consum (som als anys del desarrollismo), i estableix un diàleg ideal a distància amb els mestres del pop-art.

Al final de la dècada, la seva recerca expressiva el duu a incorporar els formats 8 mm i 16 mm. El pintor es converteix en cineasta: una transició de mitjà —de la tela a la pel·lícula— que no marca una ruptura traumàtica, sinó més aviat una mena de continuïtat profitosa.

L’obra de Padrós, totalment aliena al xantatge de la censura —sense dir-ho, porta a la pràctica els ideals situacionistes del Manifest de Sitges de 1967— va trobar una consagració definitiva en llocs de projecció alternatius: cineclubs clandestins, cinefòrums universitaris, festivals del ram, etc.

Es tracta d’un patrimoni cultural riquíssim que avui cal reivindicar sense cap mena de complexos. Un patrimoni fantasma, sorgit d’una mena de necessitat expressiva fisiològica (les pel·lícules eren sempre rigorosament autofinançades), que les institucions governamentals espanyoles mai no han reconegut ni autoritzat legalment.

La Filmoteca de Catalunya conserva, i ha remasteritzat, la filmografia completa d’Antoni Padrós. El 2012 va contribuir a editar-la en DVD. Ara presentem a Barcelona aquesta exposició antològica impulsada per l’Ajuntament de Terrassa que pretén fer brillar l’obra de Padrós amb la magnitud que les seves imatges requereixen perquè siguin eternament pertorbadores.
ca
dc.rightsTots els continguts digitals d’aquest Repositori estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació. Només les obres totalment en domini públic podran ser utilitzades sense demanar permís. Així mateix, no estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació  les obres que la llei autoritza per a garantir determinades funcions culturals, socials i educatives. La llei les recull principalment en els articles 31-40. Cal destacar l’article 37 que tracta sobre les reproduccions i actes de comunicació pública realitzats per  biblioteques, filmoteques,  museus, arxius i institucions de titularitat pública per a fins d’investigació i conservació. Podeu consultar en aquest enllaç.ca
dc.rightsTodos los contenidos digitales de este repositorio están sujetos a la autorización de los titulares de los derechos de explotación. Solo las obras consideradas totalmente en dominio público podrán ser utilizadas sin pedir permiso. Asimismo, no están sujetas a la autorización de los titulares de los derechos de explotación las obras que autoriza el Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, para garantizar determinadas funciones culturales, sociales y educativas, principalmente en los artículos 31-40. Cabe destacar, concretamente, el artículo 37, que trata sobre las reproducciones y actos de comunicación pública llevados a cabo por bibliotecas, filmotecas, museos, archivos e instituciones de titularidad pública para fines de investigación y conservación. Puede consultar el decreto mencionado en este enlace.es
dc.rightsAll digital content of this repository is subject to authorisation by the owners of the exploitation rights. Only works that are entirely in the public domain may be used without requesting permission. Likewise, neither are works authorised by Royal Legislative Decree 1/1996, of 12 April, to guarantee certain cultural, social and educational functions subject to authorisation by the owners of the exploitation rights, mainly referred to in articles 31 to 40. It should be highlighted that Article 37 deals with copies and acts of communication to the public undertaken by publicly owned libraries, film archives, museums, archives and institutions for the purposes of research and conservation. For the consolidated text of the Decree, follow this link.en
dc.subjectAntoni Padrós. Pertorbador de consciènciesca
dc.titleExposició "Antoni Padrós. Pertorbador de consciències"ca
dc.typestill images.photographca
dc.coverage.countryCatalunyaca
dc.coverage.placeSala d'exposicions (Filmoteca de Catalunya)ca
dc.fonsFilmoteca de Catalunyaca
dc.subject.personaPadrós, Antonica
dc.subject.personaCarando, Valerioca
dc.subject.personaRiambau, Esteveca
dc.accessrightsDEFAULTca


Fitxers en aquest element

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element