Mostra el registre parcial de l'element
Construir un arxiu fílmic feminista
dc.creator | Suárez Garrido, Laura | ca |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T13:57:23Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T13:57:23Z | |
dc.date.created | 2024-09-18 | ca |
dc.identifier | AF_2024_09_03 | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11091/84042 | |
dc.description | Xerrada a càrrec de Blanca Arias i Mercè Otero del Centre de Documentació de Ca la Dona i de María Zafra i Alba Villarmea de l’equip de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona. Introdueix l'acte Esther Vilà (exposicions Filmoteca). Sessió en el marc de l'exposició "Precursores: Feminismes, càmera en mà i arxiu a l’espatlla". L'any 1988 neix Ca la dona, un espai propi, una llar perquè els moviments feministes de la ciutat poguessin trobar-se. A penes cinc anys més tard, del caldo de cultiu que un espai com aquest van possibilitar, germina la primera edició de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona (MIFDB). Des dels seus inicis, marcats per una consciència feminista sobre la necessitat de deixar rastre i petjada per a les generacions esdevenidores, tots dos espais han arxivat fons documentals personals i col·lectius: en el cas de Ca la dona donacions de sòcies, companyes i amigues que han llegat materials que donen compte de la història del moviment feminista a Catalunya, en el de la MIFDB 5.000 pel·lícules dirigides per dones així com més de 12.000 documents fotogràfics, escrits i gràfics pertanyents al treball de recerca i difusió de la cultura cinematogràfica femenina. Des del present, una nova generació treballa, preserva i visibilitza els arxius de tots dos espais enfrontant-se a una sèrie de preguntes: Com relacionar-nos amb la genealogia feminista des d'un lloc íntim i polític? Com garantir la transmissió i accessibilitat d'aquestes històries en un futur? Com activar el document arxivat? | ca |
dc.format.medium | Digital | ca |
dc.rights | Tots els continguts digitals d’aquest Repositori estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació. Només les obres totalment en domini públic podran ser utilitzades sense demanar permís. Així mateix, no estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació les obres que la llei autoritza per a garantir determinades funcions culturals, socials i educatives. La llei les recull principalment en els articles 31-40. Cal destacar l’article 37 que tracta sobre les reproduccions i actes de comunicació pública realitzats per biblioteques, filmoteques, museus, arxius i institucions de titularitat pública per a fins d’investigació i conservació. Podeu consultar en aquest enllaç. | ca |
dc.rights | Todos los contenidos digitales de este repositorio están sujetos a la autorización de los titulares de los derechos de explotación. Solo las obras consideradas totalmente en dominio público podrán ser utilizadas sin pedir permiso. Asimismo, no están sujetas a la autorización de los titulares de los derechos de explotación las obras que autoriza el Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, para garantizar determinadas funciones culturales, sociales y educativas, principalmente en los artículos 31-40. Cabe destacar, concretamente, el artículo 37, que trata sobre las reproducciones y actos de comunicación pública llevados a cabo por bibliotecas, filmotecas, museos, archivos e instituciones de titularidad pública para fines de investigación y conservación. Puede consultar el decreto mencionado en este enlace. | es |
dc.rights | All digital content of this repository is subject to authorisation by the owners of the exploitation rights. Only works that are entirely in the public domain may be used without requesting permission. Likewise, neither are works authorised by Royal Legislative Decree 1/1996, of 12 April, to guarantee certain cultural, social and educational functions subject to authorisation by the owners of the exploitation rights, mainly referred to in articles 31 to 40. It should be highlighted that Article 37 deals with copies and acts of communication to the public undertaken by publicly owned libraries, film archives, museums, archives and institutions for the purposes of research and conservation. For the consolidated text of the Decree, follow this link. | en |
dc.subject | Precursores: feminismes, càmera en mà i arxiu a l’espatlla | ca |
dc.title | Construir un arxiu fílmic feminista | ca |
dc.type | still images.photograph | ca |
dc.coverage.country | Catalunya | ca |
dc.format.color | Color | ca |
dc.coverage.place | Sala Laya (Filmoteca de Catalunya) | ca |
dc.fons | Filmoteca de Catalunya | ca |
dc.subject.persona | Arias, Blanca | ca |
dc.subject.persona | Otero, Mercè | ca |
dc.subject.persona | Zafra, María | ca |
dc.subject.persona | Villarmea, Alba | ca |
dc.subject.persona | Vilà, Esther | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Fotografies [607]