Mostra el registre parcial de l'element
Presentació i col·loqui posterior de "Tiempo de busca" i "Fin de un invierno"
dc.creator | Viota, Paulino | ca |
dc.creator | La Parra, Pablo | ca |
dc.date.accessioned | 2024-10-31T15:14:25Z | |
dc.date.available | 2024-10-31T15:14:25Z | |
dc.date.created | 2024-10-03 | ca |
dc.identifier | GF_2024_10_007 | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11091/83985 | |
dc.description | Pablo La Parra, director de la Filmoteca, introdueix a Paulino Viota en la presentació dels seus films "Tiempo de busca" i "Fin de un invierno". Sessió que enceta la "Retrospectiva i Carta Blanca a Paulino Viota". Durant la darrera dècada del franquisme i la Transició a la democràcia, Paulino Viota (Santander, 1948) va construir una obra cinematogràfica de gran significació política i artística, molt allunyada del discurs oficial, però amb una gran connexió amb la realitat social silenciada del seu temps. Malauradament, llavors no va tenir el reconeixement que es mereixia i la manca de finançament el va obligar a abandonar l’ofici de cineasta i a enfocar la seva gran passió pel setè art cap a la divulgació, gràcies a la qual va esdevenir un dels professors i analistes de cinema més reflexius i lúcids de l’Estat espanyol. La seva filmografia és breu, però abraça des del cinema underground i experimental ("Contactos", "Duración") fins a films amb un llenguatge més estàndard i industrial com "Con uñas y dientes", a través del qual exposa una perspectiva insòlitament crítica de la Transició, o "Cuerpo a cuerpo", un magnífic i innovador retrat generacional. La retrospectiva de la seva obra va acompanyada d’una carta blanca en la qual Viota ha volgut reunir alguns dels cineastes (Straub i Huillet, Eisenstein, Hawks, Ford, Fellini, Godard) que més l’han influenciat i que s’ha dedicat a estudiar en profunditat. | ca |
dc.format | mp4 | ca |
dc.format.extent | 00:33:34 | ca |
dc.language | ca | ca |
dc.rights | Tots els continguts digitals d’aquest Repositori estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació. Només les obres totalment en domini públic podran ser utilitzades sense demanar permís. Així mateix, no estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació les obres que la llei autoritza per a garantir determinades funcions culturals, socials i educatives. La llei les recull principalment en els articles 31-40. Cal destacar l’article 37 que tracta sobre les reproduccions i actes de comunicació pública realitzats per biblioteques, filmoteques, museus, arxius i institucions de titularitat pública per a fins d’investigació i conservació. Podeu consultar en aquest enllaç. | ca |
dc.rights | Todos los contenidos digitales de este repositorio están sujetos a la autorización de los titulares de los derechos de explotación. Solo las obras consideradas totalmente en dominio público podrán ser utilizadas sin pedir permiso. Asimismo, no están sujetas a la autorización de los titulares de los derechos de explotación las obras que autoriza el Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, para garantizar determinadas funciones culturales, sociales y educativas, principalmente en los artículos 31-40. Cabe destacar, concretamente, el artículo 37, que trata sobre las reproducciones y actos de comunicación pública llevados a cabo por bibliotecas, filmotecas, museos, archivos e instituciones de titularidad pública para fines de investigación y conservación. Puede consultar el decreto mencionado en este enlace. | es |
dc.rights | All digital content of this repository is subject to authorisation by the owners of the exploitation rights. Only works that are entirely in the public domain may be used without requesting permission. Likewise, neither are works authorised by Royal Legislative Decree 1/1996, of 12 April, to guarantee certain cultural, social and educational functions subject to authorisation by the owners of the exploitation rights, mainly referred to in articles 31 to 40. It should be highlighted that Article 37 deals with copies and acts of communication to the public undertaken by publicly owned libraries, film archives, museums, archives and institutions for the purposes of research and conservation. For the consolidated text of the Decree, follow this link. | en |
dc.source | Filmoteca de Catalunya | ca |
dc.subject | Retrospectiva i Carta Blanca a Paulino Viota | ca |
dc.subject | Presentació de film | ca |
dc.subject | Col·loqui | ca |
dc.title | Presentació i col·loqui posterior de "Tiempo de busca" i "Fin de un invierno" | ca |
dc.type | moving image | ca |
dc.rights.holder | Filmoteca de Catalunya | ca |
dc.coverage.country | Catalunya | ca |
dc.coverage.place | Sala Chomón (Filmoteca de Catalunya) | ca |
dc.fons | Filmoteca de Catalunya | ca |
dc.format.audiochanneltype | Stereo | ca |
dc.format.compressor | H264 | ca |
dc.format.framesize | 1920x1080 | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Vídeos [3140]