- Inicio
- CINEASTES A LA FILMOTECA
- Vídeos
- Ver ítem
Presentació de "L’espectador" i "Scénario du film ‘Passion’"
Colecciones
- Vídeos [3140]
Fecha: 2024-09-17
Autor: Azparren, Marta
Impresor/editor/fuente: Filmoteca de Catalunya
Materia persona: Santos, Carles; Godard, Jean-Luc
Descripción
Presentació de la sessió "Blanc. Crear com a acte de ceguesa" per Marta Azparren (artista) i Gonzalo de Lucas (programador), amb la projecció dels films "L’espectador" de Carles Santos i "Scénario du film ‘Passion’" de Jean-Luc Godard. Introdueix l'acte, Ana Camps, cap de programació en funcions.
El principi blanc del cinematògraf: el raig de llum. Un grau zero de la imatge i alhora la suma de tots els colors llum. El buit absolut i alhora la suma de tot el visible.
"Cine ciego" és un projecte multidisciplinari que s’articula a partir de l’assaig del mateix nom de Marta Azparren (Libros de la Resistencia, 2023).
Investiga la necessitat d’una interrupció visual, d’una certa ceguesa, enfront de la sobreexposició a les imatges. Des del Quadrat negre de Malévitx fins al BlackOut Tuesday d’Instagram, s’analitza de quina manera són necessaris la monocromia, el buit o la pausa per canviar la manera d’esdevenir de les imatges, com una certa dosi de ceguesa participa en cadascuna de les fases de l’experiència estètica i com l’absència d’imatge desperta també la consciència de qui mira.
El cicle proposa quatre sessions de projeccions de pel·lícules “cegues” en correspondència amb els quatre colors en què es divideix el projecte: blanc, negre, vermell i blau. La Filmoteca de Catalunya acull les sessions blanca i vermella; Xcèntric, la sessió blava, i Zumzeig, la sessió negra.
El principi blanc del cinematògraf: el raig de llum. Un grau zero de la imatge i alhora la suma de tots els colors llum. El buit absolut i alhora la suma de tot el visible.
"Cine ciego" és un projecte multidisciplinari que s’articula a partir de l’assaig del mateix nom de Marta Azparren (Libros de la Resistencia, 2023).
Investiga la necessitat d’una interrupció visual, d’una certa ceguesa, enfront de la sobreexposició a les imatges. Des del Quadrat negre de Malévitx fins al BlackOut Tuesday d’Instagram, s’analitza de quina manera són necessaris la monocromia, el buit o la pausa per canviar la manera d’esdevenir de les imatges, com una certa dosi de ceguesa participa en cadascuna de les fases de l’experiència estètica i com l’absència d’imatge desperta també la consciència de qui mira.
El cicle proposa quatre sessions de projeccions de pel·lícules “cegues” en correspondència amb els quatre colors en què es divideix el projecte: blanc, negre, vermell i blau. La Filmoteca de Catalunya acull les sessions blanca i vermella; Xcèntric, la sessió blava, i Zumzeig, la sessió negra.