- Inici
- CINEASTES A LA FILMOTECA
- Vídeos
- Visualitza element
Nataša Petrešin-Bachelez presenta l'exposició "Precursores: feminismes, càmera en mà i arxiu a l’espatlla"
Col·leccions
- Vídeos [3140]
Data: 2024-07-23
Autor/a: Petrešin-Bachelez, Nataša
Impressor/editor/font: Filmoteca de Catalunya
Matèria persona: Seyrig, Delphine; Roussopoulos, Carole; Wieder, Ioana
Descripció
Presentació de l'exposició "Precursores: feminismes, càmera en mà i arxiu a l’espatlla" per Nataša Petrešin-Bachelez (cocomissària).
Presentada a París de setembre a desembre 2023 a la Cité internationale des arts, i adaptada per la Filmoteca de Catalunya, l’exposició recorre la història cultural i visual del feminisme a França als anys 1970 i 1980 a través de la fundació del Centre audiovisuel Simone de Beauvoir per tres dones – Delphine Seyrig, Carole Roussopoulos i Ioana Wieder–, tot establint un contrapunt amb la creació contemporània.
Els vídeos de Les Insoumuses, juntament amb els d’altres cineastes i col·lectius afins, ofereixen una cartografia de les lluites del moment: del dret a l'avortament i la llibertat sexual a la guerra del Vietnam o l’antipsiquiatria en un marc decididament internacional i proposa un diàleg entre generacions de videastes i artistes feministes que depassa l'escena francesa. Així, la mostra es concentra en una història alternativa dels mitjans en la qual l’activisme i la cultura visual juguen un rol principal.
Presentada a París de setembre a desembre 2023 a la Cité internationale des arts, i adaptada per la Filmoteca de Catalunya, l’exposició recorre la història cultural i visual del feminisme a França als anys 1970 i 1980 a través de la fundació del Centre audiovisuel Simone de Beauvoir per tres dones – Delphine Seyrig, Carole Roussopoulos i Ioana Wieder–, tot establint un contrapunt amb la creació contemporània.
Els vídeos de Les Insoumuses, juntament amb els d’altres cineastes i col·lectius afins, ofereixen una cartografia de les lluites del moment: del dret a l'avortament i la llibertat sexual a la guerra del Vietnam o l’antipsiquiatria en un marc decididament internacional i proposa un diàleg entre generacions de videastes i artistes feministes que depassa l'escena francesa. Així, la mostra es concentra en una història alternativa dels mitjans en la qual l’activisme i la cultura visual juguen un rol principal.