Mostra el registre parcial de l'element

dc.creatorRiambau, Esteveca
dc.creatorGarriga, Natàliaca
dc.creatorMartí, Octavica
dc.creatorVergés, Rosaca
dc.creatorVillavecchia, Mauricica
dc.creatorFumero, Horacioca
dc.date.accessioned2024-08-28T08:21:10Z
dc.date.available2024-08-28T08:21:10Z
dc.date.created2024-06-28ca
dc.identifierGF_2024_06_031ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11091/83657
dc.descriptionUna conversa entre Octavi Martí, Rosa Vergés i Esteve Riambau. Acompanyament musical de Maurici Villavecchia (acordió) i Horacio Fumero (baix). Introdueix l'acte la consellera Natàlia Garriga.

Esteve Riambau, director de la Filmoteca de Catalunya des del 2010, deixa el càrrec. La seva trajectòria al capdavant del centre abraça catorze anys plens de reptes i de grans canvis.

En aquest període, iniciat poc abans d’inaugurar les seus del Centre de Conservació i Recuperació (2CR), a Terrassa, i la del Raval, a Barcelona, s’han materialitzat molts projectes relatius a la difusió del cinema com a fet cultural i a la preservació del patrimoni audiovisual del nostre país.

Ha estat un viatge compartit ple de moments inoblidables i impossibles de condensar en una sola sessió. Tanmateix, per al seu comiat, l’Esteve ha escollit quatre curtmetratges molt significatius de la seva direcció:

"Escamillo a le ver solitaire / El gusano solitario (Segundo de Chomón, 1912)", en record de la commemoració del 150è aniversari del cineasta aragonès, l’obra del qual és una de les grans joies del nostre arxiu fílmic.

"The Hearts of Age" (Orson Welles i William Vance, 1934), en representació del gran homenatge tributat a Welles l’any del seu centenari, i de qui Riambau és un expert. "Transfusions de sang" (Laya Films, 1937), un documental, perdut i recuperat, de la productora del Comissariat de Propaganda de la Generalitat Republicana durant la Guerra Civil, Laya Films —a la qual Riambau ha dedicat un de la quarantena de llibres que ha escrit—, i que també va formar part de la primera exposició de la Filmoteca, “Imatges confrontades: la Guerra Civil i el cinema”.

"Vidres de colors" (Esteve Riambau, 2022), il·lustra la seva faceta de cineasta amb un exercici de memòria personal.

ca
dc.formatmp4ca
dc.format.extent01:16:49ca
dc.languagecaca
dc.rightsTots els continguts digitals d’aquest Repositori estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació. Només les obres totalment en domini públic podran ser utilitzades sense demanar permís. Així mateix, no estan subjectes a l’autorització dels titulars dels drets d’explotació  les obres que la llei autoritza per a garantir determinades funcions culturals, socials i educatives. La llei les recull principalment en els articles 31-40. Cal destacar l’article 37 que tracta sobre les reproduccions i actes de comunicació pública realitzats per  biblioteques, filmoteques,  museus, arxius i institucions de titularitat pública per a fins d’investigació i conservació. Podeu consultar en aquest enllaç.ca
dc.rightsTodos los contenidos digitales de este repositorio están sujetos a la autorización de los titulares de los derechos de explotación. Solo las obras consideradas totalmente en dominio público podrán ser utilizadas sin pedir permiso. Asimismo, no están sujetas a la autorización de los titulares de los derechos de explotación las obras que autoriza el Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, para garantizar determinadas funciones culturales, sociales y educativas, principalmente en los artículos 31-40. Cabe destacar, concretamente, el artículo 37, que trata sobre las reproducciones y actos de comunicación pública llevados a cabo por bibliotecas, filmotecas, museos, archivos e instituciones de titularidad pública para fines de investigación y conservación. Puede consultar el decreto mencionado en este enlace.es
dc.rightsAll digital content of this repository is subject to authorisation by the owners of the exploitation rights. Only works that are entirely in the public domain may be used without requesting permission. Likewise, neither are works authorised by Royal Legislative Decree 1/1996, of 12 April, to guarantee certain cultural, social and educational functions subject to authorisation by the owners of the exploitation rights, mainly referred to in articles 31 to 40. It should be highlighted that Article 37 deals with copies and acts of communication to the public undertaken by publicly owned libraries, film archives, museums, archives and institutions for the purposes of research and conservation. For the consolidated text of the Decree, follow this link.en
dc.sourceFilmoteca de Catalunyaca
dc.subjectObediently yours: Esteve Riambauca
dc.titleObediently yours: Esteve Riambauca
dc.typemoving imageca
dc.rights.holderFilmoteca de Catalunyaca
dc.coverage.countryCatalunyaca
dc.coverage.placeSala Chomón (Filmoteca de Catalunya)ca
dc.fonsFilmoteca de Catalunyaca
dc.format.audiochanneltypeStereoca
dc.format.compressorH264ca
dc.format.framesize1920x1080ca
dc.accessrightsDEFAULTca


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element