- Inicio
- CINEASTES A LA FILMOTECA
- Fotografies
- Ver ítem
Presentació del film recuperat de Jean Epstein "La Montagne Infidèle"
Fecha: 2022-10-27
Autor: Suárez Garrido, Laura
Materia persona: Pitarch, Daniel; Cardona, Rosa; Bruzzo, Mariona; de Diego Grebalariak, Juan
Descripción
Mariona Bruzzo (cap 2CR), Rosa Cardona (conservadora 2CR) i Daniel Pitarch (historiador) presenten el film recuperat "La montagne infidèle" de Jean Epstein en motiu del "Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual". Posteriorment a la projecció del film Rosa Cardona ofereix un col·loqui i presenta al músic Juan de Diego Grebalariak que ha musicat el film.
"La Montagne Infidèle" era la peça que faltava de l’obra del cineasta i teòric francès Jean Epstein (1897-1953) i un dels milers de films del període mut lamentablement desapareguts, fins que el 2021 es va identificar al 2CR una còpia completa del film en la versió pel mercat domèstic i educatiu en 28mm Pathé Kok. Les quatre llaunes que contenien la pel·lícula formaven part de la col·lecció de 40 films en Pathé Kok que havien estat dipositats pels hereus de Pere Tresserras, fills del que havia estat distribuïdor i artífex d’una rica col·lecció cinematogràfica dipositada a la Filmoteca per al seu estudi, restauració i conservació. La digitalització i restauració d’aquest material, permet incorporar per fi la pel·lícula a l’obra d’Epstein i a la història del cinema documental.
"La Montagne Infidèle" era la peça que faltava de l’obra del cineasta i teòric francès Jean Epstein (1897-1953) i un dels milers de films del període mut lamentablement desapareguts, fins que el 2021 es va identificar al 2CR una còpia completa del film en la versió pel mercat domèstic i educatiu en 28mm Pathé Kok. Les quatre llaunes que contenien la pel·lícula formaven part de la col·lecció de 40 films en Pathé Kok que havien estat dipositats pels hereus de Pere Tresserras, fills del que havia estat distribuïdor i artífex d’una rica col·lecció cinematogràfica dipositada a la Filmoteca per al seu estudi, restauració i conservació. La digitalització i restauració d’aquest material, permet incorporar per fi la pel·lícula a l’obra d’Epstein i a la història del cinema documental.