- Inicio
- ACTIVITAT FILMOTECA
- Sales
- Fotos dels actes
- Ver ítem
Masterclass "Tsai Ming-liang. Petjades del caminant, projectes creatius i filosofia artística."
Colecciones
- Fotos dels actes [818]
Fecha: 2025-06-05
Autor: Suárez Garrido, Laura
Materia persona: Ming-liang, Tsai
Descripción
Classe magistral a càrrec de Tsai Ming-liang en què el cineasta desenvolupa minuciosament el seu procés creatiu fílmic, des de la concepció fins a la producció i estrena d'una pel·lícula.
Considerat un dels grans mestres de l’slow cinema, Tsai Ming-liang (Kuching, 1957) ha bastit una obra profunda, sensual i poètica basada en la quietud, la repetició, i el temps d’espera i de trànsit.
Nascut a Malàisia es va establir a Taiwan a vint anys, on es va iniciar com a cineasta quan la nació tot just finalitzava un llarg període de llei marcial. En aquest clima d’apertura va esdevenir una figura fonamental del cinema queer en llengua xinesa i va poder abordar temes com el desig no expressat, l’alienació urbana en entorns llòbrecs i hostils, o la soledat a les grans urbs com el revers del capitalisme. Tot i ser associat al Nou Cinema de Taiwan, Ming-liang ha seguit un camí propi, més íntim i existencial, que concep el cinema com la lectura d’un diari personal, en el que sovint integra elements de performance i d’art conceptual.
La seva col·laboració amb l’actor i company de vida Lee Kang-sheng, present en tota la seva obra, ha estat fonamental per construir un univers fílmic que convida a la pausa, a mirar l’invisible, i on el rostre i el moviment del cos esdevenen paisatges del temps.
Considerat un dels grans mestres de l’slow cinema, Tsai Ming-liang (Kuching, 1957) ha bastit una obra profunda, sensual i poètica basada en la quietud, la repetició, i el temps d’espera i de trànsit.
Nascut a Malàisia es va establir a Taiwan a vint anys, on es va iniciar com a cineasta quan la nació tot just finalitzava un llarg període de llei marcial. En aquest clima d’apertura va esdevenir una figura fonamental del cinema queer en llengua xinesa i va poder abordar temes com el desig no expressat, l’alienació urbana en entorns llòbrecs i hostils, o la soledat a les grans urbs com el revers del capitalisme. Tot i ser associat al Nou Cinema de Taiwan, Ming-liang ha seguit un camí propi, més íntim i existencial, que concep el cinema com la lectura d’un diari personal, en el que sovint integra elements de performance i d’art conceptual.
La seva col·laboració amb l’actor i company de vida Lee Kang-sheng, present en tota la seva obra, ha estat fonamental per construir un univers fílmic que convida a la pausa, a mirar l’invisible, i on el rostre i el moviment del cos esdevenen paisatges del temps.






