- Repository Home
- CINEASTES A LA FILMOTECA
- Vídeos
- View Item
Presentació d' "Érase una vez... "
Date: 2022-10-27
Printer/editor/source: Filmoteca de Catalunya
Subject person: Escobar, José; Cirici-Pellicer, Alexandre
Description
En motiu del "Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual" Esteve Riambau (director Filmoteca) introdueix a Luciano Berriatúa (investigador i restaurador), Enric Giné (enginyer de so) i Rosa Cardona (conservadora 2CR) en la presentació del film d'animació restaurat "Érase una vez..." de José Escobar i Alexandre Cirici-Pellicer. Tot i la menció especial que va rebre el film a la Mostra de Venècia el 1950, es va anar oblidant i es van perdre tots els materials originals en 35 mm i color; només van sobreviure còpies en 16mm en blanc i negre de pobra qualitat fotogràfica i molt ratllades per múltiples projeccions.
La seva significació històrica va ser determinant el 2014 a l'hora d’endegar, des de la Filmoteca de Catalunya, el projecte de reconstrucció, amb l’aparició d’alguns fotogrames amb els colors originals dipositats a la Col·lecció JG Tharrats. Des del 2CR, s’ha dut a terme la captura i restauració de la imatge, així com l’etalonatge i la direcció de tot el projecte; l’Enric Giné ha restaurat el so, aconseguint que la música i les veus recuperin la tonalitat característica d’aquells anys; i gràcies a les recerques de Luciano Berriatua i Isabel Benavides ha estat possible localitzar més materials amb color, però el que ha estat determinant ha estat la seva capacitat d’idear una manera respectuosa de re-introduir el color digitalment, aconseguint apropar-la a la pel·lícula original.
La seva significació històrica va ser determinant el 2014 a l'hora d’endegar, des de la Filmoteca de Catalunya, el projecte de reconstrucció, amb l’aparició d’alguns fotogrames amb els colors originals dipositats a la Col·lecció JG Tharrats. Des del 2CR, s’ha dut a terme la captura i restauració de la imatge, així com l’etalonatge i la direcció de tot el projecte; l’Enric Giné ha restaurat el so, aconseguint que la música i les veus recuperin la tonalitat característica d’aquells anys; i gràcies a les recerques de Luciano Berriatua i Isabel Benavides ha estat possible localitzar més materials amb color, però el que ha estat determinant ha estat la seva capacitat d’idear una manera respectuosa de re-introduir el color digitalment, aconseguint apropar-la a la pel·lícula original.