- Inici
- ACTIVITAT FILMOTECA
- Sales
- Videos dels actes
- Visualitza element
Roda de premsa Tsai Ming-liang
Col·leccions
- Videos dels actes [3521]
Data: 2025-06-04
Impressor/editor/font: Filmoteca de Catalunya
Descripció
El cineasta Tsai Ming-liang ofereix una roda de premsa en motiu de la retrospectiva que la Filmoteca li dedica. L'acompana l'actor Lee Kang-sheng, el director de la Filmoteca Pablo La Parra i el representant de Taiwan a España Francisco Chang,
Considerat un dels grans mestres de l’slow cinema, Tsai Ming-liang (Kuching, 1957) ha bastit una obra profunda, sensual i poètica basada en la quietud, la repetició, i el temps d’espera i de trànsit.
Nascut a Malàisia es va establir a Taiwan a vint anys, on es va iniciar com a cineasta quan la nació tot just finalitzava un llarg període de llei marcial. En aquest clima d’apertura va esdevenir una figura fonamental del cinema queer en llengua xinesa i va poder abordar temes com el desig no expressat, l’alienació urbana en entorns llòbrecs i hostils, o la soledat a les grans urbs com el revers del capitalisme. Tot i ser associat al Nou Cinema de Taiwan, Ming-liang ha seguit un camí propi, més íntim i existencial, que concep el cinema com la lectura d’un diari personal, en el que sovint integra elements de performance i d’art conceptual.
La seva col·laboració amb l’actor i company de vida Lee Kang-sheng, present en tota la seva obra, ha estat fonamental per construir un univers fílmic que convida a la pausa, a mirar l’invisible, i on el rostre i el moviment del cos esdevenen paisatges del temps.
Considerat un dels grans mestres de l’slow cinema, Tsai Ming-liang (Kuching, 1957) ha bastit una obra profunda, sensual i poètica basada en la quietud, la repetició, i el temps d’espera i de trànsit.
Nascut a Malàisia es va establir a Taiwan a vint anys, on es va iniciar com a cineasta quan la nació tot just finalitzava un llarg període de llei marcial. En aquest clima d’apertura va esdevenir una figura fonamental del cinema queer en llengua xinesa i va poder abordar temes com el desig no expressat, l’alienació urbana en entorns llòbrecs i hostils, o la soledat a les grans urbs com el revers del capitalisme. Tot i ser associat al Nou Cinema de Taiwan, Ming-liang ha seguit un camí propi, més íntim i existencial, que concep el cinema com la lectura d’un diari personal, en el que sovint integra elements de performance i d’art conceptual.
La seva col·laboració amb l’actor i company de vida Lee Kang-sheng, present en tota la seva obra, ha estat fonamental per construir un univers fílmic que convida a la pausa, a mirar l’invisible, i on el rostre i el moviment del cos esdevenen paisatges del temps.


