- Inici
- CINEASTES A LA FILMOTECA
- Vídeos
- Visualitza element
Conferència "L’elogi de la llum. Aproximació al context fotogràfic europeu dels anys vint i trenta."
Col·leccions
- Vídeos [3148]
Data: 2022-12-13
Autor/a: Dahó, Marta
Impressor/editor/font: Filmoteca de Catalunya
Matèria persona: Oliveira, Manoel de
Descripció
Marta Dahó és comissària d’exposicions i docent. Amb motiu de l'exposicio "Manoel de Oliveira, fotògraf" a la Filmoteca de Catalunya, revisa les contribucions d’alguns i algunes artistes que, entre els anys 1920 i 1930, van configurar tot un programa de renovació en les maneres, no només de "fer fotografies", sinó també d’entendre "la fotografia".
Si la publicació de Lászlo Moholy-Nagy, Pintura, fotografia i cinema (1925) es convertirà en la referència essencial de les avantguardes fotogràfiques tant a Europa com a la Unió Soviètica, el desenvolupament de la premsa il·lustrada constituirà un catalitzador fonamental en la difusió de les noves pràctiques fotogràfiques.
Abordar el treball d’autors com Alexander Ródtxenko, Florence Henri, François Kollar, Marianne Breslauer, André Kertész, Emmanuel Sougez, Antoni Arissa o Pere Català-Pic, entre d’altres, permet reconèixer vincles i ressonàncies estètiques amb bona part de la producció fotogràfica de Manoel de Oliveira.
Si la publicació de Lászlo Moholy-Nagy, Pintura, fotografia i cinema (1925) es convertirà en la referència essencial de les avantguardes fotogràfiques tant a Europa com a la Unió Soviètica, el desenvolupament de la premsa il·lustrada constituirà un catalitzador fonamental en la difusió de les noves pràctiques fotogràfiques.
Abordar el treball d’autors com Alexander Ródtxenko, Florence Henri, François Kollar, Marianne Breslauer, André Kertész, Emmanuel Sougez, Antoni Arissa o Pere Català-Pic, entre d’altres, permet reconèixer vincles i ressonàncies estètiques amb bona part de la producció fotogràfica de Manoel de Oliveira.